Driftsinformation från Essunga kommun

Bild som visar driftsinformation via sms

Essunga kommun använder sig av ett sms-system för att snabbt kunna nå ut med driftsinformation vid akut eller planerad händelse inom kommunala verksamheter.

Är du folkbokförd på en adress i Essunga kommun, och har en mobiltelefon som är registrerad på samma adress – så kommer du automatiskt att få våra sms-utskick om din adress påverkas.

Sms-tjänsten kommer inte att användas för någon form av försäljning eller marknadsföring.

Har du en mobiltelefon som inte är registrerad på din hemadress, eller en telefon med ett oregistrerat kontantkort, fyll bara i dina uppgifter i formuläret nedan. När du gjort det får du en engångskod till din mobiltelefon. Skriv koden i rutan som kommer upp, så kommer du vidare till en ny sida där du enkelt kopplar din bostadsadress till ditt mobilnummer.

Hur kommer meddelandena från Essunga kommun att se ut?

Sms kommer att skickas med avsändare Essunga kn. Röstsamtal rings från kommunväxelns nummer, 0512-570 00 där en röst säger “Meddelande från Essunga kommun” innan informationen läses upp.

Parallellt med att information skickas ut via sms, så läggs också mer utförlig information skyndsamt upp på kommunens hemsida.

Min adress finns inte, varför?

Systemet bygger på adresser som finns på tjänster som exempelvis Google maps. Ibland saknas det ett husnummer, eller en adress på landsbygden. Prova att skriva in enbart gatunamnet, och ange Nossebro under stad. Välj sedan din adress, eller adressen närmast.

Meddelandena vi skickar kommer inte att beröra enskilda hushåll, utan större områden inom kommunen, varför den exakta adressen inte krävs.

Vill du lägga till din adress på Google maps, så finns en instruktion här Länk till annan webbplats..

Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du hjälper oss!