Vår i Essunga kommun Till strtsidan

Hemvård

Hemvård betyder att personal
kommer hem till dig och hjälper dig.
Personalen kan hjälpa till
att tvätta dig och klä på dig.
De kan också hjälpa dig att städa
och att tvätta kläder.

Om du inte kan laga mat kan
personal från kommunen komma hem
till dig med mat.
Maten du får är kall och du värmer den i
ditt kök. Om du inte kan värma maten själv,
kan personalen värma maten åt dig.

Personalen i hemvården gör bara sådant
som du inte klarar själv.

Du som har hemvård måste
betala pengar för det.

Vill du veta mer om hemvård
kan du ringa till Helen Svänzon.

Telefonnumret dit är 0512-521 09.

Senast uppdaterad 2011-08-17 av AM Alströmer

Essunga kommun 465 82 Nossebro    Telefon: 0512-570 00    Telefax: 0512-570 02    Webmaster: AM Alströmer    Intranät Inloggning krävs