Äldreboenden
Om du inte kan bo kvar hemma
kan du bo i ett äldreboende.
På äldreboendet finns personal
som kan hjälpa dig med det du behöver
både på dagen och natten.
Äldreboenden i Essunga kommun:
Kerstinsås äldreboende ligger i Nossebro.
Här finns plats för 61 personer.
Furubackens äldreboende ligger i Essunga.
Här finns plats för 20 personer.
Lindbackens äldreboende ligger i Nossebro.
Här finns plats för 14 personer.
Vill du veta mer kan du ringa till kommunens växel
och fråga efter en biståndshandläggare.
Telefonnumret är 0512-570 00.