Till startsidan Välkommen till Essunga kommun
Här är du: Lättläst om Essunga kommun / Socialtjänst

Socialtjänst

Alla som bor i Essunga kommun
kan få hjälp från Socialtjänsten.
Socialtjänsten hjälper till exempel
barn och ungdomar som har det svårt.

Socialtjänsten hjälper också människor
som inte har tillräckligt med pengar
eller människor som dricker för mycket alkohol.

Alla som arbetar inom socialtjänsten
har tystnadsplikt.
Det kallas för sekretess och betyder
att de inte får berätta för någon annan
vad ni har pratat om.

Du kan ringa till socialtjänsten om du behöver hjälp.
Ring telefonnummer 0512-570 00.

Be att få prata med en socialsekreterare.

Du kan läsa mer om Socialtjänstlagen
om du klickar på den här länken.
Texten är på lättläst svenska.

Senast uppdaterad 2011-08-17 av AM Alströmer

Essunga kommun 465 82 Nossebro    Telefon: 0512-570 00    Telefax: 0512-570 02    Webmaster: AM Alströmer    Intranät Inloggning krävs