Vår i Essunga kommun Till strtsidan
Här är du: Lättläst om Essunga kommun / Se och göra / Fiska i ån Nossan

Fiska i ån Nossan

I ån Nossan finns många olika fiskarter.
De vanligaste är gädda, abborre, sik och ål.
Det finns också fiskar som inte är så vanliga.
Till exempel stäm, färna, ruda och vimma.

Nossan är nästan 10 mil lång och börjar i Borås.
Den rinner ut i Dättern, som är en vik av sjön Vänern.

För att få fiska i ån Nossan måste du ha ett fiskekort.
Det kan du köpa i receptionen på kommunhuset i Nossebro
eller på bensinstationen Bilisten. 

Telefonnummer till kommunhuset i Nossebro
är 0512-570 00.

Telefonnumret till Bilisten är 0512-500 30.
 

Senast uppdaterad 2011-08-17 av AM Alströmer

Essunga kommun 465 82 Nossebro    Telefon: 0512-570 00    Telefax: 0512-570 02    Webmaster: AM Alströmer    Intranät Inloggning krävs