Vår i Essunga kommun Till strtsidan
Här är du: Lättläst om Essunga kommun / Se och göra / Badplatser

Bad

Det finns många platser att bada på
i Essunga kommun.
Här får du tips om några av dem.

Inomhusbad

I Nossebro finns det ett badhus
som heter Nossebrobadet.

I badhuset finns en liten bassäng inomhus.
Det finns också en stor bassäng utomhus
som är öppen på sommaren.

I badhuset finns också
bastu, solarium, gym och kiosk.

Barn som vill lära sig att simma kan
gå i simskola på badhuset.

Telefonnummer till badhuset är 0512-570 43.

Webbplats: www.nossebrobadet.se

Utomhusbad

I Jonslund finns ett utomhusbad.
Det finns tre bassänger som är olika stora.
Badet är öppet på sommaren.

Det finns också en lekplats för barn, kiosk
och omklädningsrum med dusch.

Telefonnummer till Jonslundsbadet är 0512-461 60.

Bada i sjöar

Det finns många badplatser i Essunga kommun
där du kan bada i olika sjöar.

Till exempel Jämnesjön som ligger
utanför Nossebro.

Det finns också en badsjö i en liten
ort som heter Malma.

Senast uppdaterad 2011-08-17 av AM Alströmer

Essunga kommun 465 82 Nossebro    Telefon: 0512-570 00    Telefax: 0512-570 02    Webmaster: AM Alströmer    Intranät Inloggning krävs