Till startsidan Välkommen till Essunga kommun
Här är du: Lättläst om Essunga kommun / Politik och demokrati

Politik och demokrati

Sverige är en demokrati.
Det betyder att folket bestämmer
vilka som ska styra Sverige.

Det finns olika politiska
partier att rösta på.
Partierna består av människor
som tycker samma sak
och som vill kämpa tillsammans
för att ändra på saker.

I kommunen är det kommunfullmäktige
som bestämmer.
I kommunfullmäktige finns politiker
från de olika politiska partierna.

Du kan läsa om vad kommunfullmäktige
och nämnderna har bestämt.
Det står i protokollet från deras möten. 
Den texten är inte lättläst.

Senast uppdaterad 2011-08-17 av AM Alströmer

Essunga kommun 465 82 Nossebro    Telefon: 0512-570 00    Telefax: 0512-570 02    Webmaster: AM Alströmer    Intranät Inloggning krävs