Vår i Essunga kommun Till strtsidan
Här är du: Lättläst om Essunga kommun / Bo och bygga / Bygglov

Bygglov

När du ska bygga ett hus
måste du ha bygglov.
För att få det måste du 
skicka in en ansökan
på en särskild blankett.

Du måste också ha bygglov
om du ska ändra något på ditt hus.
En ändring på ditt hus
kan vara att du ska måla om huset
till en annan färg
eller att du ska göra ditt hus större.

Det är politikerna i byggnadsnämnden
som bestämmer om du får bygglov.
Det är inte säkert att du får ett bygglov
även om du vill ha det.

För att få veta mer om bygglov
kan du ringa till kommunens växel.
Be att få prata med bygglovshandläggare.
Telefonnumret är 0512-570 00.

Senast uppdaterad 2011-08-17 av AM Alströmer

Essunga kommun 465 82 Nossebro    Telefon: 0512-570 00    Telefax: 0512-570 02    Webmaster: AM Alströmer    Intranät Inloggning krävs